Deel dit artikel
-

GeenStijl introduceert premiumabonnement

Kennelijk om toch wat extra inkomsten te genereren onder de nieuwe eigenaar Mediahuis, introduceert GeenStijl een premiumabonnement. ‘Om onze onafhankelijkheid te bewaken en te bewaren, nu en in de toekomst, vragen we om een bijdrage van onze lezers. 1,99 per maand, 19,45 per jaar’

In ruil voor support krijgen leden een reclamevrij GeenStijl, bonus reaguurfuncties, een (nog te graven) VPN-tunnel ‘om je zolder te verruilen voor een ondergrondse privacykelder’, en zo nog wat dingen ‘die we nog niet verklappen omdat we het zelf ook nog niet weten.’

Kennelijk heeft het manifest van de adverteerdersbellers vorig jaar, naar aanleiding van vrouwonvriendelijke teksten, toch pijn gedaan. Deze volgens GS ‘laffe aanval van de agressieve amazones’ van afgelopen jaar wist het blog naar eigen zeggen af te wenden, ‘maar het deed ons des te meer beseffen dat onafhankelijkheid op internet niet gratis is, en al helemaal niet goedkoop.’

De redactie benadrukt nog eens waarom GeenStijl moet: ‘Trump won niet van Hillary, Hillary verloor van Trump. En zo is het ook ongeveer gegaan met GeenStijl. GeenStijl kon groeien en een pluriform plekje veroveren als populaire hofnar op het plein van de waan van de dag, omdat de macht, de media en de mores teveel opzichtige gaten in hun verhaal lieten vallen. Zij het zelfverklaarde grote gelijk, wij grinnikend het gretige tegengas.’

Deel dit bericht

1 Reactie

Maarten van Heemskerk

Het water staat ze blijkbaar flink aan de lippen. Het artikel is humoristisch, maar vooral ook doorspekt met flinke wanhoop taal. Ben benieuwd naar de resultaten van deze actie. Wie weet werkt het.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond