Deel dit artikel
-

Geïnformeerde klant verwacht meer van klantenservice

Klanten proberen steeds vaker met behulp van internet eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden. Dat zegt Klantenservice Federatie (KSF). De branchevereniging pleit voor goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel.

Klanten zoeken tegenwoordig ook contact via de chat, videogesprekken en sociale media. Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat er andere vaardigheden wordt gevraagd van klantadviseurs. De KSF heeft een promotiefilm gemaakt die ‘bevlogen en professionele medewerkers’ moet opleveren.

De KSF is de brancheorganisatie voor bedrijven en (semi)overheidsorganisaties  en vertegenwoordigt ruim 150 bedrijven en (semi)overheidsorganisaties. Voor aangesloten bedrijven en (semi)-overheidsorganisaties ontwikkelde de KSF onder andere een branchecertificaat waarmee de basiskwaliteit van medewerkers klantcontact wordt gegarandeerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond