Deel dit artikel
-

Google: ’65 procent meer leads naar hotels’

Google zegt dat het afgelopen jaar 65 procent meer leads naar hotels wereldwijd heeft gestuurd vanuit zijn zoekresultaten.

De vergelijking geldt voor het eerste half jaar van 2018 ten opzichte van het jaar ervoor. De opmerking telt voor verwijzingen naar hotelsites en naar partnerbedrijven die bemiddelen bij de verhuur van hotelkamers.

Gebruikers van de zogeheten Google Hotel ads, dat is een subklasse van reclamedienst AdWords, vinden het lastig om Hotels ads te draaien naast de gewone AdWords-campagnes. Daarom worden de twee samengevoegd en staan hoteladvertenties op gelijke voet met AdWords in Google Shopping. Dezelfde interface en dezelfde hulpmiddelen.

Sinds zes jaar wordt in Google Maps verwezen naar tarieven en kortingsacties voor hotelkamers in 150 landen.

Hotel Ads wordt overwegend gebruikt door bedrijven als Booking. com, Trivago, Marriot en Hilton.

Foto: Minas Stratigos (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond