Deel dit artikel
-

Google neemt AdWords op de schop

Google neemt zijn reclamedienst AdWords grondig op de schop. Omdat er zoveel geld doorheen stroomt, tientallen miljarden per jaar, neemt het twee jaar de tijd voor de overgang.

De aankondiging van de komende vernieuwingen aan de interface klonk gisteren via het AdWordsblog.

AdWords is de dienst waar adverteerders reclameruimte inkopen op Googles kanalen. Dat zijn de tekstreclames bij de zoekresultaten, bannerruimte op exchanges via DoubleClick, maar ook videocommercials op YouTube.

Jerry Dischler, baas Product Management AdWords, vertelt: “[Het inboeken van reclame] is complex geworden. Afgelopen jaar hebben onze productteams nagedacht over de vormgeving van AdWords voor de volgende vijftien jaar. Van het aanmaken tot een enkele Shopping-campagne tot het updaten van duizenden tekstreclames, het moet allemaal overal even goed werken.”

De nieuwe interface zal zijn gebaseerd op Material Design, Googles designtaal.

De nieuwe op Material Design gebaseerde AdWords wordt in 2016 en 2017 uitgerold naar de zakelijke gebruikers.

Foto: Matthew Miller (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond