Deel dit artikel
-

Greetz winnaar Logistieke Webshop van 2019

Greetz is de winnaar geworden van de Logistieke Webshop van 2019. Het bedrijf dat papieren wenskaarten en cadeaus verstuurt werd beoordeeld op klantgerichtheid, ketenregie, duurzaamheid en innovatie.

Wat opvalt bij Greetz, zo vindt de jury, is de complexiteit van hun logistieke proces. Producten moeten bewerkt worden en de voorraad wordt beheerd op meerdere locaties. Goede timing is nodig tussen alle deelprocessen evenals consolidatie. Greetz sprong er ook uit vanwege hun goede communicatie met de klant.

Juryvoorzitter Egbert Guis licht toe: “Voor het capaciteitsmanagement wordt er gekeken naar de gehele keten; voorraadbeschikbaarheid, warehouse- en transportcapaciteit. Hierbij is niet de commercie leidend, maar bewegen ze in samenspel met logistiek. Wat verder opvalt is dat ze op piekmomenten de klant op slimme wijze andere opties bieden, om zo de drukte aan te kunnen. Het draait bij Greetz dan ook echt om het leveren op de beloofde dag.”

Finalisten Greetz en Your Surprise richten zich allebei op de verkoop van (gepersonaliseerde) cadeaus. De derde genomineerde Omoda verkoopt schoenen en werd in 2016 al eens verkozen tot Logistieke Webshop van het Jaar. De retailer gooide toen hogen ogen bij de jury met het oprekken van de cut-off tijd, het bieden van afhaalpunten in winkels en de mogelijkheid om een bezorgmoment te kiezen.

Vorig jaar werd Flinders bekroond tot Logistieke Webshop van het jaar. De woonwinkel in designmeubels levert 85 procent van de orders uit voorraad, dankzij de inzet van slimme software.

Dit jaar bestond de jury uit voorzitter Egbert Guis (de Guise), Joke Vink (Groenewout), Liesbeth Oudesluis (Van Duuren), Roland Slegers (DeliveryMatch), Jan Pronk (Clear Focus Group) en Nick Beckers (evofenedex).

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond