Deel dit artikel
-

Groupon begonnen met testen van webwinkels

Koopjessite Groupon wil bedrijven of merken de mogelijkheid bieden om een eigen webwinkel in te richten en inkomsten te delen. Onder de noemer Groupon Stores is de Amerikaanse onderneming een proef begonnen.

Voorwaarde is dat bedrijven hun producten 5 procent goedkoper aanbieden dan elders op het web. Groupon zorgt voor de infrastructuur, maar rekent wel 15 procent over de  verkoop.

Groupon moet het allang niet meer hebben van aanbiedingen. Tegenwoordig wordt een belangrijk deel van de omzet – zo’n 56 procent – gerealiseerd door directe verkopen. Die brachten vorig jaar 1,8 miljard dollar op.

Vorig jaar was het al mogelijk voor handelaren om zelfstandig aanbiedingen aan te melden, zonder tussenkomst van een Groupon medewerker. Met Groupon Stores wordt een belangrijke stap gezet. Theoretisch zou het een belangrijke concurrent van Amazon kunnen worden. Bedrijven moeten wel zelf de verzending regelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond