Deel dit artikel
-

Helft meer winst Criteo

Technologiebedrijf Criteo ziet de nettowinst in het eerste kwartaal met 45 procent groeien tot 21 miljoen euro. De verkopen namen toe met negen procent tot 564 miljoen.

Exclusief de vergoedingen voor het aanbrengen van verkeer steeg de omzet met veertien procent tot 240 miljoen euro. Dat is het netto verkooptotaal van de Fransen, zo laten de kwartaalcijfers zien.

De kasstroom verdubbelen bijna (+91%) tot 85 miljoen euro.

De meeste groei van het wereldwijd werkende bedrijf zit op thuismarkt Europa: +26 procent tot 103 miljoen. Azië groeide vijftien procent tot 57 miljoen euro. De Amerika’s met drie procent tot 81 miljoen euro. In de toelichting op de cijfers vertelt CEO Jean-Baptiste Rudelle dat vooral negatieve ontwikkelingen Brazilië de grote transatlantische groeimarkt drukt.

Rudelle, die als oprichter onlangs terugkwam om zijn bedrijf weer te leiden, zegt dit jaar veel te blijven investeren in – wat heet – de Criteo Shopper Graph. Dat is de combinatie van koperskennis, intentdata en het zogeheten Measurement Network.

Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona.

Foto: Garry Knight (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Freddy

The Big Black Box

Erwin Boogert

Iets meer tekst ajb Freddy. Wat bedoel je precies?

Jan

Erwin,

Iedereen binnen de online marketing wereld weet dat Criteo een grote black box is.

Criteo has built its company on a black box model, which gives its advertisers no visibility into how their advertising dollars are being spent.

Piet

@Jan:

Klopt en iedereen die het weet gebruikt alsnog Criteo net als ik dat doe (voorlopig nog wel). Is er een alternatief? Jazeker! Probeer ook eens Dynamic remarketing via GDN.

peter

@piet: en waarom gebruikt iedereen criteo nog? omdat die in google analytics alleen naar je last click toekennings rapporten kijkt. Criteo spamt je sitebezoekers bijna dood, en voegt in echte waarde weinig toe behalve veel te veel duur betaalde touchpoints, en haalt daarmee (in GA) de waarde weg bij kanalen die echt waarde toevoegen aan je mediainzet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond