Deel dit artikel
-

ING zet in op digitalisering, weer kantoren dicht

ING Nederland past opnieuw haar fysieke netwerk aan. De bank zal tot en met 1 juli 2022 het aantal ING-servicepunten met 75 uitbreiden, van 246 naar 321 locaties. Het aantal eigen bankkantoren neemt met 69 af.

De aanleiding voor deze besluiten is dat steeds meer ING-klanten gebruikmaken van de digitale mogelijkheden om bankzaken te regelen. Op dit moment bankieren 5,3 miljoen klanten via de Mobiel Bankieren App en Mijn ING (actieve gebruikers). De behoefte van klanten om voor het regelen van bankzaken of een adviesgesprek naar het kantoor te gaan, neemt daardoor sterk af.

Vanwege de coronamaatregelen heeft ING het afgelopen jaar opnieuw meer processen gedigitaliseerd. Zo was het al niet meer nodig om naar een kantoor te komen om een particuliere betaalrekening te openen. Nu hoeft dat ook niet meer om een adres of een mobiel nummer te wijzigen.

Om die reden verplaatst ING op 69 locaties haar dienstverlening naar een ING-servicepunt in de buurt, meestal een gemakswinkel zoals Primera, The Read Shop en Bruna. Maar tegenwoordig ook naar bijvoorbeeld een bibliotheek.

Verder zet de bank in op de zogeheten ING-huizen. Een ING-huis is een innovatief kantoor, waarbij vernieuwing, deskundigheid en gastvrijheid samenkomen. Klanten kunnen hier terecht met al hun vragen over bankzaken en advies om hun financiële doelen en ambities te realiseren.

Op dit moment hebben 15 van de overblijvende kantoren een dergelijke metamorfose ondergaan. In de komende jaren worden de overige kantoren verbouwd tot ING-huis. In totaal zijn er dan 59 ING-huizen.

De kantorenorganisatie neemt af met 240 fte’s en de adviesrijke bedrijfsonderdelen met 200 fte’s.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond