Deel dit artikel
-

Intel investeert 100 miljoen in retailtechnologie

Chipmaker Intel investeert komende vijf jaar honderd miljoen dollar in technologische vernieuwing van de retailsector.

Dat maakte topman Brian Krzanich bekend op de Big Show-conferentie van de National Retail Federation’s.

De investeringen zijn erop gericht om technologische vernieuwing te bespoedigen en retailers ertoe aan te zetten meer te investeren. In Intel vinden ze een bondgenoot die voor een meerjarige periode hier actief bij betrokken is, zowel met geld maar natuurlijk ook met zijn eigen hardware.

Op dezelfde conferentie introduceerde Krzanich namelijk ook zijn Responsive Retail Platform (RRP). Dat is een geheel van technische producten voor winkeliers dat er vooral op is gericht om standaardisatie te brengen in de sector. Dat gaat van voorraadbeheer tot de checkout in winkels en van winkelen in virtual reality tot robots op de werkvloer. De robot Tally van Simbe Robotics is daarvan een voorbeeld. Die controleert geheel autonoom de schappen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Intel hoopt een omgeving een ontwikkelen waarin retailhardware, -software en API’s, die van zichzelf als die van derde partijen, naadloos met elkaar samenwerken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond