Deel dit artikel
-

KLM medewerkers worden Twitter-ambassadeurs

KLM introduceert @KLM_LocalEyes, een nieuw Twitter-account om reizigers te inspireren met tips van KLM-medewerkers ter plaatse. De luchtvaartmaatschappij gaat deze week van start met haar thuishaven Amsterdam.

KLM stelt dat uit onderzoek blijkt dat 62 procent van de Twitter-gebruikers geïnteresseerd is in andere landen en culturen en 55 procent in reizen. Ze zoeken naar activiteiten, hotels, uitgaansgelegenheden en zelfs reisbestemmingen. Via @KLM_LocalEyes kunnen ze nu rechtstreeks actuele informatie verkrijgen van lokale KLM-medewerkers overal ter wereld.

Om de beurt versturen KLM-medewerkers van over de hele wereld een week lang tweets over hun favoriete restaurants, logeeradressen, koffiezaakjes en exposities in hun eigen stad. Daarnaast zullen ze ook interessante weetjes tweeten over plaatselijke gewoontes en gebruiken. Wellicht met als resultaat dat een vliegreis wordt geboekt.

Alle tips en foto’s worden weergegeven op een digitale stadsplattegrond op localeyes.klm.com, die tijdens de reis geraadpleegd kan worden. Via deze website zijn de tips ook beschikbaar voor iedereen die niet op Twitter zit.

Het is het zoveelste nieuwe Twitter-initiatief van de luchtvaartmaatschappij. In november kondigde KLM aan voortaan verwachte reactietijden via Twitter weer te geven. Klanten krijgen zo te zien hoe lang het nog duurt voordat zij antwoord krijgen op een vraag.

Deel dit bericht

1 Reactie

arjan

Leuk initiatief #KLM, ik zou het nog opsplitsen per land en eventueel de grote populaire steden. Dan is het overzicht wat duidelijker

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond