Deel dit artikel
-

KLM met Toading-advertenties verder Europa in

KLM breidt zijn samenwerking met het Amsterdamse advertentiebedrijf Toading.com uit van 2 naar 9 landen. Met de gerichte tekstadvertenties die Toading formuleert en plaatst zou KLM honderden procenten betere conversieratio’s realiseren. “We verlagen de klikkosten door ons op de long tail te richten”, aldus oprichter Mathijs van Abbe.

Gisterenochtend tekende KLM een uitgebreid contract met Toading. Het transportbedrijf gebruikte de advertentietechnologie al op de Engelse en Noorse markt. Daar worden nu Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje, Zweden en Zwitserland aan toegevoegd. Van Abbe: "Voor een bedrijf als KLM is het ondoenlijk om voor tientallen vertrekpunten en bestemmingen inhoudelijk actuele en goed geformuleerde tekstadvertenties te publiceren. Dat proces automatiseren ze via onze technologie. We bieden een aanvulling op de zoekmachinemarketing die KLM reeds hanteerde, in Nederland met Onetomarket."

Het Toading-systeem bekijkt real time welke KLM-vluchten worden aanboden tegen welke prijs, schrijft een bijpassende advertentietekst en publiceert die in Googles advertentienetwerk. Deze techniek wordt ook geschikt gemaakt om met Yahoo's nieuwe systeem Panama overweg te kunnen en MSN Adcenter, Microsofts advertentiesysteem dat voor 2008 in Europa in gebruik zal worden genomen.

Het Amsterdamse bedrijf is twee jaar oud en heeft 5 man in dienst. Van Abbe: "Elke maand trekken we minimaal 2 nieuwe klanten aan, veelal in de markt met consumentenelektronic, de reis- en vakantieindustrie en vacaturemarkt. Daar werkt men met dynamische en vaak wisselende databestanden. We werken bijvoorbeeld voor Medion, Careerfactory, Warenhuisservice, GSM.nu en InterHome."

Het gericht formuleren en presenteren van advertenties krijgt steeds meer aandacht van adverteerders en investeerders. Het bedrijf Wunderloop probeert, met groeigeld van ondermeer Niklas Zennström, aan die behoefte te voldoen voor grafische commerciële uitingen als banners en rectangles. Toading richt zich op de automatisering van tekstadvertenties. Van Abbe: "Ja, ik merk belangstelling van investeerders voor ons bedrijf. We bezinnen ons nu op hoe we hiermee omgaan."

Toading overweegt om extern kapitaal aan te trekken om een buitenlands verkoopapparaat op te zetten. De beslissing of en, zo ja, met welke partij Toading in zee gaat is nog niet genomen. Het bedrijf opereerde in de twee jaar van zijn bestaan met eigen kapitaal. "We willen nog verder zelfstandig doorgroeien."

Deel dit bericht

8 Reacties

Joost

Leuk systeem. Toading geeft op haar website zelf een voorbeeld van Interhome, met het zoeken op Verbier. Het voorbeeld op de Toading website zegt 66 (plaatje), als je nu zoekt op Google: Verbier, verschijnt inderdaad een advertentie van interhome met 68 woning beschikbaar. Jammer dat als je daadwerkelijk de link volgt, de resultaten pagina van interhome 55 huizen beschikbaar heeft.. Niet aktueel of verkeerd ge-toad?

Astrid

honderden procenten betere conversieratio's?? Volgens mij ligt de max toch echt bij 100% conversie (iedereen die de website bezoekt, koopt; of iedereen die de reclameuiting ziet, klikt). Meer kun je er echt niet van maken….

Roy

Astrid,  Je zou in principe wel meer dan 100% kunnen halen. De tijdsduur van de meting is dan van belang en het feit dat je een 2e of 3e meting meeneemt, waardoor je in principe 200% a 300% zou scoren. Echter zal dit niet zo snel op topkeywords voorkomen en vooral op de zogenaamde long tail.

Mathijs

Stel de zoekmachine marketing conversie van je site is 5 op 100 (5%). Dat betekent dat van iedere 100 bezoekers die via de zoekmachine op je site komen, daadwerkelijk 5 iets kopen.De klanten van Toading hebben gemiddeld 300% betere conversie, dus in plaats van 5 op de 100 kopen gemiddeld dan 15 op de 100.Waarom deze sterk verbeterde conversie?Door de advertenties te doorspekken met specificaties over het gezochte product, vacature of dienst gebruik je de advertentie als een soort verlengstuk van je site. In de advertentie staat bijvoorbeeld een prijs en een levertijd. Is deze prijs te duur of is het product niet snel genoeg leverbaar (bijvoorbeeld als je een cadeautje zoekt), dan klikken de zoekers niet op de advertentie, maar betaalt de adverteerder ook niet voor zoekers die klikken en vervolgens schrikken, of het product niet meer kunnen vinden…

Mathijs van Abbe

@joost:De plaatjes op onze site zijn out-dated, dus het verschil daar is begrijpelijk. Op dit moment synchroniseert Interhome de gegevens een keer per maand, daar komt het verschil in de advertentie vandaan…Maar goed dat je ons erop wijst, want dat betekent dat Interhome vaker moet synchroniseren (en dat is weer goed voor ons 😉 )

Koos van Kooperen

Conversiepercentages van 15%, niet echt realistisch he. Het is prima om te reageren op je eigen artikeltje maar blijf dan wel dicht bij de waarheid..

Mathijs van Abbe

@koos:Ik leg alleen het principe van conversie en conversieverbetering uit.Dit moet helaas in de discussie bij het artikel als mensen iets niet of verkeerd begrijpen en dit niet direct aan ons richten.Het artikel is overigens niet van ons, maar over ons. Dus dan is het prettig om de zaken indien nodig te verduidelijken.Overigens hebben sommige van onze klanten op bepaalde advertenties een betere conversie dan 15%…

Astrid

Dames, dames, we gaan toch niet kiften… Daarvoor zijn we te professioneel. Ik vind toading een mooi systeem, wat de aandacht wel verdiend, en het artikel is natuurlijk geschreven door een marketeer met commercieel gevoel, dus we moeten het wel een beetje luchtig houden!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond