Deel dit artikel
-

Koopjedeal.nl grootste non-digital adverteerder Black Friday

Koopjedeal.nl was met 1,8 miljoen euro de adverteerder die het grootste non-digital budget inzette om kopers te trekken voor Black Friday. De webshops van Telfort en Ziggo waren de nummers twee en drie dit jaar.

Dat laten cijfers van mediaregistratiebureau Adfact zien. Het registreerde zestien miljoen euro aan non-digital reclamebestedingen die direct aan het koopjesfestijn waren gerelateerd. Dat zijn uitingen op radio, televisie en dagbladen. De budgetten dit jaar lagen zestig procent hoger dan vorig jaar.

Er haakten 105 adverteerders in op het thema, vorig jaar 68.

In 2017 was webshop About You de grootste offline adverteerder met een budget van 1,9 miljoen euro.

“De mediabestedingen aan activatie/prijs campagnes hebben nog steeds het grootste aandeel binnen de totale ‘above-the-line’-campagnes. Opvallend is dat thema’s als Black Friday, Singles day, Valentijnsdag steeds vaker worden aangegrepen voor grote activatiecampagnes”, zegt managing director van Adfact Lars de Vries.

Foto: Urban Isthmus (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond