Deel dit artikel
-

Lectric Groep met nieuwe dochter in contentadvies

Lectric Groep uit Den Bosch richt het nieuwe label Relevance op. Dat gaat zich puur richten op contentmarketing en -strategie.

De oprichting van Relevance vloeit voort uit de professionalisering van de digitale kanalen in de volle breedte. Lectricbaas Jan-Hein Schouten: “Veel bedrijven hebben een kanaalstrategie, maar de vragen die nu ontstaan gaan over het oplossen van contentvraagstukken.”

“Er zijn organisaties die veel content hebben en veel communiceren vanuit de gedachte dat het dan wel aankomt. Daar dringt het besef door dat je dat moet omkeren en gerichter moet communiceren om een boodschap te laten aankomen.”

Relevance staat onder leiding van Marja Koster, tot op heden actief bij Lectricdochter Someone. Zij ontgint het terrein voor een nieuw bedrijf dat eind 2014 kan zijn uitgegroeid tot een klein dozijn aan medewerkers.

De activiteiten van het nieuwe label liggen in het verlengde van die van Lectricdochters Someone en SocialInc. De eventuele interne concurrentie wordt niet gevreesd. Schouten ziet liever twee van zijn bedrijven pitchen op of werken voor een klant dan geen.

Typische klanten zijn consumentgerichte bedrijven (adverteerders) die merken willen laden en grote burgergerichte instanties als semi-overheden, waterschappen en gemeenten.

Foto: Nishanth Jois (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond