Deel dit artikel
-

Track en trace-lek Coolblue inmiddels gedicht

Een fout bij het track-and-tracesysteem van de Nederlandse koerierdienst Exchange Logistics zorgde ervoor dat de gegevens van honderden klanten van webwinkel Coolblue afgelopen dagen op straat lagen. Dat meldt de Gazet van Antwerpen.

Een klant vertelde de Belgische krant: ‘Om mijn bestelling te volgen, moest ik enkel mijn postcode en mijn huisnummer ingeven. Toen ik het systeem raadpleegde, stonden mijn gegevens er nog niet in. Maar ik kreeg wel een lijst met alle andere mensen die in mijn postcode wonen en hetzelfde huisnummer hebben.’

Exchange Logistics bestaat al sinds 2003 en werkt vooral voor de grotere witgoedfabrikanten. Naast Coolblue zijn onder meer Bestekeus, Witgoedhuis, Huishoudwinkel en Mediagigant klant.

Het lek is inmiddels gedicht.

Dit bericht is 25 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond