Deel dit artikel
-

China nu tweede markt voor LinkedIn

LinkedIn heeft inmiddels 10 miljoen leden in de China, dat daarmee de grootste markt is na de VS. In totaal heeft het sociale netwerk nu 380 miljoen leden, tegen 364 miljoen een kwartaal eerder, zo blijkt uit de zojuist vrijgegeven kwartaalcijfers.

Niet alleen het ledental ging omhoog: de winst (non GAAP) ging naar 71 miljoen op een omzet van 712 miljoen dollar, hoger dan analisten hadden verwacht.

De omzet kwam daarmee 33 procent hoger uit vergeleken met vorig jaar. Mede dankzij het recruitmentonderdeel Talent Solutions, dat 443 miljoen dollar opbracht, zo’n 64 procent van het geheel. Premium abonnementen ging met 22 procent omhoog naar 128 miljoen dollar en Marketing Solutions naar 140 miljoen.

Het aantal unieke bezoekers per maand komt op 97 miljoen per maand. Onder hen sinds kort ook Hillary Clinton en Jeb Bush, die LinkedIn gebruiken voor hun politieke campagnes.

Het eerder dit jaar voor 1,5 miljard dollar aangekochte onderwijsplatform Lynda.com telt nu 6800 curcussen en 280.000 video’s in zeker vijf talen.

Voor het derde kwartaal rekent LinkedIn op een omzet van 745 tot 750 miljoen.

Dit bericht is 41 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond