Deel dit artikel
-

‘Loyaliteitsprogramma’s bepalen succes digitale portemonnee’

Loyaliteitsprogramma’s zijn de belangrijkste reden om digitale portemonnees te gebruiken, veel minder dan het betaalgemak. Dat blijkt uit een zojuist verschenen studie van Urban Airship.

Volgens het bureau zijn consumenten niet direct geïnteresseerd in het vervangen van creditcards of bankkaarten door een app op hun smartphone.

Maar als klanten kortingen kunnen krijgen of andere voordelen kunnen genieten, willen ze een betaal-app graag gebruiken. In die zin dragen digital wallets indirect bij aan de omzetverhoging. De nadruk ligt dus niet op transacties, aldus de Amerikaanse studie The State of Mobile Wallet Marketing, gehouden onder een kleine 2000 Britse en Amerikaanse smartphonegebruikers.

De helft van de ondervraagden gebruikt een betaal-app. Niet verwonderlijk zijn het vooral millennials die de mobiele portemonnee omarmen. Ook onder hogere inkomens is de digitale portemonnee populair.

Veel bedrijven hebben hun papieren coupons al ingeruild voor een elektronische variant die met Android of Apple Pay kan worden gebruikt. Urban Airship ziet dan ook grote kansen voor deze betaalmethoden omdat de apps voor Samsung of Apple Pay vaak al op de smartphone aanwezig zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond