Deel dit artikel
-

Marketeers nu pas bezorgd om iOS 14-update

Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.

Het besef wat deze inperking door Apple inhoudt, lijkt nu pas goed door te dringen tot online marketeers. Een onderzoek van TraceDock brengt dit item althans nu aan het licht. De 14.5-update werd dit voorjaar al uitgebracht.

Directeur Boris Schellekens van TraceDock zegt: “Veel marketeers die ik spreek, denken dat de apptrackingfeature het grootste probleem van deze iOS-update is. Wie adverteert via Facebook, heeft er inderdaad last van dat gebruikers apps toestemming moeten geven om data te delen. Maar e-commercebedrijven lopen tegen een grotere urgentere uitdaging aan. De Safari in-app browser in Facebook wordt vanaf iOS 14 als een standalone browser gezien. Daardoor kan er geen koppeling gemaakt worden tussen je eigen website in Safari en de in-app browser van Facebook. Daardoor missen ze data van klanten, die na betaling terugkomen op de website, om het succes van Facebook-campagnes te meten.”

Hij verbaast zich over het feit dat vijftien procent van de online marketeers geen enkel idee heeft welke impact deze verandering heeft op de analyse van online marketing. “Er is een groot kennisverschil tussen marketeers. Ze lopen achter de feiten aan en hebben al die tijd niet ingespeeld op deze verandering.”

Foto: Tom Driggers (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond