Deel dit artikel
-

Marriott test gezichtsherkenning bij inchecken

Marriott en Fliggy, het reisplatform van Alibaba, gaan samenwerken aan een proef waarbij gasten van Chinese hotels kunnen inchecken met behulp van gezichtsherkenning.

Alibaba heeft al ervaring met toepassingen van gezichtsherkenning. Zo kunnen consumenten die een pakketje hebben besteld en laten afleveren bij een drop-off box deze met behulp van een gezichtsscan openen.

Deze maand worden twee Marriott-hotels (Hanzhou Marriott Hotel Qianjiang en Sanya Marriott Hotel Dadonghai Bay) voorzien van de benodigde technologie. Chinese gasten scannen hun paspoort, waarna er een foto van hun gezicht wordt gemaakt en zij hun contactgegevens invoeren. De check-in machine verifieert de identiteit en boeking van de gast en geeft de kamersleutel uit.

Volgens Marriott duurt het traditionele incheckproces minstens drie minuten of meer als het druk is bij de receptie en mensen moeten wachten. Met gezichtsherkenning wordt dit teruggebracht tot minder dan een minuut. Voor de hotelketen zit het grootste voordeel dus in operationele efficiency.

Marriott test gezichtsherkenning

China logische testmarkt

Het is niet zo verwonderlijk dat Marriott de nieuwe manier van inchecken test in China. Chinese reizigers zijn zeer geïnteresseerd in nieuwe technologieën in hotels. Uit onderzoek van Ipsos blijkt dat zes op de tien reizigers een voorkeur hebben voor gezichtsherkenningstechnologie als dat de ervaring verbetert.

Marriott en Alibaba hebben sinds augustus 2017 een joint venture die erop is gericht om digitale reisoplossingen te ontwikkelen op het gebied van onder andere business intelligence, marketing en service. De Marriott-etalage op Fliggy wordt ook door de JV gemanaged. Verder is Post Post Pay geïntroduceerd: Alibaba-klanten met een uitstekende betaalhistorie hoeven geen creditcardgegevens achter te laten om een hotel te boeken en de uiteindelijke betaling wordt van hun Alipay-account afgehaald. Ook zijn de loyaliteitsprogramma’s van Fliggy en Marriott aan elkaar gekoppeld.

Dit bericht is 10 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond