-

Marriott: Internet of Things maakt hotelkamer van de toekomst mogelijk

Marriott heeft samen met Samsung en Legrand de hotelkamer van de toekomst ontworpen. Internet of Things moet de gast in de toekomst de ‘ultieme’ beleving bieden en tegelijkertijd de operationele efficiency en duurzaamheid verbeteren.

Technologie speelt een steeds belangrijker rol in de beleving van de gast, stelt Marriott, maar de beschikbare technologieën en devices zijn in de hotellerie nog niet eerder met elkaar verbonden tot één geheel. De slimme hotelkamer van Marriott (die als prototype is gebouwd op het hoofdkantoor van de hotelketen in de VS) is uitgerust met meerdere IoT-systemen, devices en apps die met elkaar kunnen communiceren. Mobiele en spraaktechnologie worden ingezet zodat gasten de kamer kunnen personaliseren. Zo kan de gast met stemcommando’s of via een app aan een virtuele assistent vragen om de wekker te zetten, een yogales te tonen op de passpiegel, housekeeping te laten komen en de douche op de gewenste temperatuur te starten.

De informatie over de voorkeuren van de gast wordt opgeslagen in diens profiel en kan vervolgens ook door het hotelpersoneel worden gebruikt om een persoonlijker beleving te bieden. Volgens Marriott is het de bedoeling dat er een naadloze end-to-end oplossing wordt ontwikkeld waar alle aangesloten hotels gemakkelijk gebruik van kunnen maken.

Marriott, Samsung en Legrand hebben de IoT-kamer drie maanden getest en zijn de feedback nu aan het analyseren. Elementen van de gebruikte technologie zullen de komende vijf jaar zichtbaar worden, aldus de Amerikaanse hotelgroep.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond