Deel dit artikel
-

‘Merken op Facebook praten in luchtledige’

Er wordt wat afgepraat door merken op Facebook, maar tot een echte discussie wil het nog niet komen. De vijftien grootste Nederlandstalige merken op Facebook hebben nog niet door welke onderwerpen de meeste interactie opleveren bij hun volgers. (meer…)

Deel dit bericht

8 Reacties

Jochem Vroom

Tsja wij zijn meer Push via Facebook (mede door spam op de wall en het willen focussen op een feed vol met aantrekkelijke kortingen), daarom staat de wall ook niet open voor reacties.

Wel ruimte voor innovatie 😉

Jeroen

@Jochem Dan sla je de plank toch volledig mis? Is het niet zo dat ‘luisteren’ naar je klanten juist de belangrijkste ‘feature’ is van social media voor bedrijven…?

Jochem Vroom

‘Luisteren’ kan altijd nog en bovendien is ieder bedrijf anders. Wij zijn geen gevestigd merk, wij zijn in opkomst en op zoek naar exposure.

Wouter Kleinsman

@Jochem Je slaat dan op social media gebied de plank inderdaad mis. Social media is het bouwen van een community en daarnaast luisteren naar jou community.

Jochem Vroom

@Wouter, de helft van jouw definitie is in ieder geval gelukt, nu de andere helft nog.

Luisteren = hot!

Elroy van Ouwerkerk

@ Jochem. Het krijgen van spam op je Facebook – pagina is normaal. Dit gebeurt ook op een normale website waar men reacties kan geven en dingen kan delen. Je zult dit gewoon goed moeten modereren. Het belangrijkste van social is de interactie met anderen. Doe je dit niet, dan haal je er niet het maximale uit. Dan is het beter om ervoor te zorgen dat je website goed wordt gevonden in de zoekmachines bijvoorbeeld

Tristan Schaaf

Waarom zou ik een reactie geven op iets dat of A) alleen een verhaal is (dit komt er aan, die korting is er!) B) waar ik toch niets aan kan veranderen.

Facebook is een social media, ik voeg niet jan en alleman toe, ik voeg mensen toe die ik ken. Daarom heb ik ook geen zin in discussies met mensen die ik niet ken. Ja ik weet dat dit niet helemaal klopt, bij linkedin heb je regelmatig discussies met andere mensen die je niet kent (groepen) maar nog. Bij merken is het anders.

Ik zou zeggen laat de reacties die er zijn ook een duidelijke input hebben in het bedrijf. Dan kom je nog ergens!

robin

Jochem is een held!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond