Deel dit artikel
-

Mobiele winkel Bol.com krijgt iDeal-betalen van Rabobank

Rabobank en Bol.com gaan samenwerken om een mobiele versie van iDeal werkend te krijgen. De partijen hopen, met het stellen van een standaard, het proces van mobiel afrekenen veilig en laagdrempelig vorm te geven.

Dat maakten de partijen gisteren bekend tijdens de Mobile Convention Amsterdam, dat Emerce met CM in Amsterdam organiseerde.

In eerste instantie gaat het om een proof of concept. Rabobank gaat een groep van ongeveer 100 klanten selecteren. Die klanten kunnen gaan winkelen op m.bol.com en mogen vervolgens afrekenen via iDeal. De betaling gaat niet via een kastje en een pasje, maar via een combinatie van gebruikersnaam (rekeningnummer) / wachtwoord. De afrekening vindt plaats in de iPhone-applicatie van Rabobank Internetbankieren.

De mobiele Bol.com-site gaat het transactienummer naar de Rabo-app, autoriseert de betaling en stuurt de klant terug naar de mobiele Bol.com-site

Als het concept blijkt te werken dan kunnen andere winkels zich aanmelden om op de white list van Rabobank Internetbankieren te worden opgenomen. ‘Onbekende’ winkels komen niet op de white list en hun klanten moeten iDeal-betalen met hun bankpasje en een kastje dat wachtwoorden genereert.

Het lijkt er op dat Rabobank met de proef de druk op Currence wil opvoeren op Currence, de beheerder van iDeal, om snel met een werkend systeem te komen voor mobiel betalen in Nederland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond