Moeder MediaMarkt groeit 1,3%, online 12%

De kwartaalomzet van CECONOMY, moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, steeg met 1,3 procent tot 6,9 miljard euro. De online verkopen steeg tien keer steker, want met twaalf procent tot 814 miljoen euro.

Met deze cijfers realiseert CECONOMY nu 11,7 procent van de omzet via digitale kanalen (PDF). Een jaar geleden was dat 10,5 procent. Stap voor stap stuurt topman Pieter Haas zijn organisaties naar het doel van vijftien procent omzetaandeel van online.

De fysieke winkels spelen een belangrijke rol in de online strategie en worden niet, zoals bijvoorbeeld bij H&M, strategisch tegen het licht gehouden. Wat zoveel betekent als: gesloten als ze niets bijdragen. Bij Mediamarkt en Saturn wordt 44 procent van de online bestellingen in een fysieke winkel afgehaald. Duitsers shoppen zo graag, waardoor dat percentage niet zomaar 1-op-1 voor heel Europa geldt.

De elektronicawinkels boekten samen een kwartaalomet van 6,9 miljard euro en een winst voor belasting van 49 miljoen euro.

Foto: Rob Nunn (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug