Deel dit artikel
-

Nederlander vaker online op zoek naar korting

Zochten Nederlanders eind 2019 nog voornamelijk via ‘traditionele’ informatiebronnen zoals papieren folders of door rond te kijken in de winkelstraat naar korting, inmiddels gaat 33 procent liever online op zoek naar aanbiedingen.

Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde kortingsonderzoek ‘Trends in het Nederlandse folderdomein’, waarvoor onderzoeksbureau GfK, in opdracht van Reclamefolder.nl, circa 1000 inwoners van Nederland van 18 jaar of ouder heeft ondervraagd.

In het afgelopen halfjaar keken maandelijks ruim 2 miljoen Nederlanders op een online folderapp, waar zij in totaal 143 miljoen folders en 48 miljoen aanbiedingen bekeken.

De stijging van het aantal online folderraadplegingen lijkt vooral te komen door het groeiende aantal ouderen dat online aanbiedingsplatformen heeft ontdekt.

De populariteit van de traditionele folder loopt aanzienlijk terug. Nog maar 51 procent van de circa 1.000 respondenten geeft aan de papieren folders te missen als deze straks helemaal verdwijnen. Met name het milieuaspect is voor 31 procent van de ondervraagden een belangrijke reden om geen papieren folders meer te willen ontvangen en online naar korting te zoeken.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Ik vraag gewoon om korting. Werkt ook uitstekend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond