Deel dit artikel
-

Netprofiler splitst data- en analyticstak af

Online marketingbureau Netprofiler splits de data- en analyticstak af in een apart bedrijfsonderdeel. Dat gaat met vijftien man verder als Cloud Nine Digital.

Vandaag maakt moederbedrijf Levelup Group de vertakking bekend. Ongeveer een derde van de mensen van Netprofiler gaan verder onder een eigen label, al zullen ze wel de Amsterdamse kantoorruimte blijven delen met hun ‘oude’ collega’s.

Cloud Nine Digital richt zich in de basis op grote bedrijven die data verzamelen via sites en apps en dat combineren met data die al in back offices aanwezig zijn, zoals in CRM- en salessystemem.

“Deze groep werkt steeds meer voor grote enterpriseklanten. Die hebben minder vraag naar online marketing en juist meer naar data verzamelen, verwerken en dashboarding”, verklaart de directeur van LevelUp Frans Appels de spin-off.

“Grote bedrijven zoeken juist specialisten. Daarom brengen we niet alle disciplines onder in één groepsnaam, maar kies voor een multilabelbenadering.”

Janus de Visser, managing consultant van het nieuwe bureau Cloud Nine Digital: “We hebben de afdelingen waarmee we samenwerken de laatste jaren zien veranderen in volwassen datateams met grote ambities. Er zijn steeds meer data beschikbaar, maar kwaliteit en privacy blijven cruciale uitdagingen. In een complexe en steeds veranderende omgeving, willen wij klanten laten groeien in hun digitale data-volwassenheid.”

“Wij kijken per jaar in meer dan tweehonderd datakeukens en zien dat het daar regelmatig chaotisch is. Veel bedrijven ondervinden uitdagingen met onder andere data collectie, personalisatie en de juiste inzichten verkrijgen. Daar helpen wij ze mee. Als bureau positioneren we ons tussen de online marketingbureaus die data erbij doen en de strategische adviesbureaus die vooral praten over data.”

Bedrijven kunnen bij Cloud Nine Digital terecht voor het implementeren en beheren van web- en app-data met bekende data- en analytics-tools als Google Analytics, Adobe Analytics, Tealium, Ensighten, Piwik, Relay42 en SAS.

LevelUp Group bestaat naast Cloud Nine Digital en Netprofiler uit Clickvalue en Leadscope. Dat laatste is gespecialiseerd in online marketing in het b2b-segment. De bedrijvengroep bestaat uit 104 man en draait een omzet van tegen de tien miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond