Deel dit artikel
-

Nieuw bureau helpt bedrijven met datastrategie

Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.

Het belang van data blijft toenemen en overstijgt afdelingsbelangen, zeggen beide oprichters. “De datastrategie is het fundament van de datagedreven organisatie.”

The Data Agency is onderdeel van de EDM Media Groep, die gespecialiseerd is in datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik. Het bureau is gevestigd in B.Amsterdam.

Stolk werkte voor UPC, Rabobank en Canal Digitaal. Van Lelyveld heeft 17 jaar ervaring op het gebied van marketing, data en analytics bij onder andere Unilever en VodafoneZiggo.

Tegen Emerce zegt Stolk: “We helpen andere organisaties in het effectief gebruik van data en proberen hun rendement uit datatechinvesteringen, zoals CRM, DMP en marketingautomatisering, te verbeteren. Omgaan met data is niet altijd bewust beleid. Digitale kanalen zijn nog vaak gescheiden en worden los van elkaar geoptimaliseerd. Wij brengen het overzicht.”

The Data Agency is nu met twee man. De ondernemers hopen uiteindelijk te groeien tot een team van ongeveer vijftien specialisten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond