Deel dit artikel
-

Omoda: punten sparen met shares Twitter en Instagram

Klanten van schoenwinkel Omoda kunnen binnenkort spaarpunten verdienen door over de winkel te praten op Twitter en Instagram. Dat wordt onderdeel van het nieuwe, goed presterende loyaltyprogramma.

Twee maanden geleden lanceerde Omoda uit Zierikzee zijn nieuwe CRM- en loyaltyprogramma. Zojuist deelde e-commercemanager Gertie Bin de eerste resultaten daarvan op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

Het doel van het nieuwe klantenprogramma was simpel gezegd om de spaarkaarten uit de 15 winkels te moderniseren en ook toegankelijk te maken voor het online publiek. Bin: “In de winkels maakt 85 procent van onze klanten gebruik van de spaarkaart.”

Technisch partner Xsarus uit Middelharnis bouwde een systeem dat koppelt met de kassa’s in de fysieke winkels, met spaarpunten en inzicht kan geven op de klanten en hun gedrag in de online en offline winkels.

Bin: “We zijn nu bezig om de online klanten te migreren naar, wat wij noemen, Omoda Club. Voor iedere bestede euro krijgen ze een credit. Voor vijfhonderd credits tien euro korting.” Klanten krijgen ook punten voor het invullen van hun online profiel, het schrijven van recensies, informatie over of en hoe ze het magazine willen ontvangen, over de gezinssamenstelling en het inschrijven op een nieuwsbrief.”

Binnenkort kunnen klanten ook credits sparen door middels van shares over Omoda op Twitter en Instagram. Ingelogde gebruikers zullen spoedig in de online shop ook een meer gepersonaliseerd aanbod zien. Daaronder vallen niet enkel suggesties voor de klant zelf maar ook voor haar of zijn kinderen.

Oprichter Paul Kieviet van Xsarus: “En we gaan combinatie-analyses doen van gedrag van klanten in fysieke winkels Omoda en online.” Alhoewel dat geen doel op zich is, kan die informatie goed worden gebruikt voor de nog nieuw te openen winkels.

Xsarus gaat zijn CRM- en loyaltysysteem doorontwikkelen “om het generiek aan andere retailers te kunnen aanbieden.”

Foto: Lachlan Tsang (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Z.eur

Dit soort reacties op sociale media hebben voor andere klanten net zoveel toegevoegde waarde als een recentie op Iens.nl
De gemiddelde klant is inmiddels internet-wise genoeg om door dit soort onzin te prikken.
Investeren in een marketing team dat gericht is op het sturen van de activiteiten op sociale media heeft een veel grotere impact op de branding van je winkel of product.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond