Deel dit artikel
-

Online modehuizen merken gevolgen corona

Ook online fashionretailers merken de gevolgen van corona, zo blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie.

Ondanks de massale verschuiving naar online shoppen en de grote drukte bij vervoersbedrijven als PostNL, had de crisis een negatieve invloed op de omzet bij modewebshops. Zo zag 13 procent van de ondervraagden de inkomsten dalen. Daarnaast ervoer 31 procent een kleine inkomstendaling.

Samen vormen zij een grotere groep (44 procent) dan de retailers die geen verschil zagen in hun omzet (33 procent). Maar een kleine groep retailers heeft tijdens de pandemie de omzet zien stijgen. Bij 17 procent nam de omzet iets toe en bij 6 procent was de omzet veel gunstiger dan normaal.

Modewinkels maken nog niet massaal gebruik van sociale mediakanale Instagram en Facebook. Slechts 17 procent van de respondenten gebruikt social media als verkoopkanaal, al dan niet met ondersteuning van influencers.

Voor de meeste ondernemers (67 procent) het voeren van een juiste prijsstrategie een belangrijk middel om de omzet te verhogen. Dit toont aan hoe competitief de Nederlandse (online) modemarkt is.

Voor 2021 hebben de mode-ondernemers vaak al wel een strategie geformuleerd:

48 procent van de ondervraagden wil zijn bestaande verkoopplatformen verbeteren.
40 procent wil aan de hand van marketing zijn online zichtbaarheid vergroten.
40 procent wil zijn betalingsproces verbeteren.
40 procent wil bestaande vaste klanten aanmoedigen om meer aankopen te doen.
38 procent wil zich richten op klantbehoud en upselling.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond