Deel dit artikel
-

Onlineverkoop Nike fors gegroeid

Sportschoenenfabrikant Nike ziet steeds meer inkomsten komen uit online verkoop. Wereldwijd steeg de webomzet in het boekjaar 2014 met 42 procent, wat vermoedelijk neerkomt op 767 miljoen dollar, tegen 540 miljoen in het fiscale jaar 2013.

De onlineverkoop is nog redelijk bescheiden op een totaal van 27,80 miljard dollar, maar onlineverkoop heeft volgens CEO Mark Parker de allerhoogste prioriteit, want op het digitale vlak valt nog veel te winnen. Nike streeft naar een totale omzet van 30 miljard dollar volgend jaar en 36 miljard in 2017, en daarvan moet een groeiend aandeel komen van onlineverkoop.

Zonder in detail te treden vertelde Parker een dezer dagen aan analisten dat men een geïntegreerd systeem van digitale diensten aan het ontwikkelen is.

Mogelijk duidt Parker op de samenwerking met Apple, die er mogelijk toe heeft geleid dat het Amerikaanse bedrijf is gestopt met de ontwikkeling van de slimme armband FuelBand. Het bedrijf zou zich alleen nog of software en diensten willen richten. Nike lanceert op 10 juli een mobiele voetbalapp.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Hans ten Berge

Interessant en geeft ook gelijk aan dat het ook moeilijk is. Hoe ga je om met je traditionele kanaal. On Ofline shops komen bij elkaar we noemen dit Omni Channel.

Concurrent Adidas brengt dit al dicht bij elkaar door dit in de winkels te integreren. Kasten in de winkel die een aantal schermen bevatten waar meer informatie gegeven kan worden dan dat de verkoper kan uitleggen. Ook bestellen of zelf hulp in de winkel. Je kunt alle informatie uit deze online schermen halen, de online generatie vind dit leuk.

Interessante ontwikkeling. Digital retail is een hot topic. Atos werkt hier samen met SamSung om dit te realiseren.

Hans ten Berge

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond