Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: Pathé wil verkoopsites voor zijn

Bioscoopbedrijf Pathé wil platforms voor zijn die bioscoopkaartjes verkopen. Online performance marketeer Stef de Reeder noemt ‘spelers die vergelijkbaar zijn met een Booking.com’.

Bioscoopbedrijf Pathé heeft twee moeilijke jaren achter de rug omdat de bioscoop vanwege corona telkens weer dicht moest of beperkt geopend.

“We zien gelukkig dat het weer aantrekt,” zegt De Reeder in de videoverzameling Emerce Digital Marketing, die vanaf donderdag klaarstaat. “De voorspelling dat mensen massaal Netflix zouden gaan kijken, en de bioscoop de rug zouden toekeren is niet uitgekomen. Vanwege de ervaring die de bioscoop uniek maakt.”

Marketing is voor de bioscoopketen van cruciaal belang geworden. Stef de Reeder: “Tien jaar geleden kocht iedereen kaartje in de bioscoop zelf, online bestellen was er nauwelijks bij. Nu is dat anders. De kaartverkoop gaat in toenemende mate via tussenpartijen, bijvoorbeeld een Amazon.”

Het bedrijf wil de kaartverkoop echter grotendeels naar zich toetrekken, ‘waarbij we wel kijken naar de trucjes die intermediairs gebruiken’.

De nadruk ligt op conversie, onder meer van consumenten die de bioscoop niet regelmatig bezoeken.

Op de site zelf gaat de aandacht vooral uit naar het eigenlijke filmaanbod, sociale media worden ingezet voor merkbekendheid.

De Reeder legt uit dat veel wordt getest, zelfs met EEG metingen en eyetracking om de navigatie te verbeteren.

Waar vroeger de nadruk lag op het promoten van blockbusters, wordt nu meer ingezoomd op de beleving, ‘waarbij we het aanbod dynamisch inladen op basis van je interesse’.

De presentatie De gebruiker centraal zetten binnen de digitale customer journey is vanaf donderdag na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond