Deel dit artikel
-

Piekdag e-commerce verwacht op 10 december

Webwinkels kunnen op 10 december de allerdrukste dag van het jaar verwachten. Op die dag zullen ze gezamenlijk voor 117 miljoen euro omzetten. Dan zal ook blijken wie goed is voorbereid op de mobiele transitie die de consument doorloopt.

Dat is het beeld dat de jaarlijkse Adobe Digital Index laat zien (PDF) op basis van de analyticsdata bij en verwachtingen van klanten van de marketingtak van het bedrijf.

Nederland is in vergelijking met andere Europese landen redelijk laat met de e-commercepiek in de feestmaanden. Dat wordt mogelijk verklaard door het feit dat winkels zich door het hele jaar heen als betrouwbare leveranciers betonen, waardoor laat bestellen ook geen risico’s met zich meebrengt.

Twintig procent van alle e-commerceomzet wordt in de laatste paar weken van het jaar gerealiseerd, klinkt de verwachting van Adobe.

Wat het aandeel mobiele orders betreft, is Nederland een middenmoter. Iets meer dan vijftien procent van de aankopen wordt via een tablet of telefoon gedaan. De rest via de desktop of laptop.

Flickr: larsjuh (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Ruud

Speciaal voor de feestdagen hebben wij een whitepaper geschreven met 201 tips om te profiteren van deze dagen: http://www.seoshop.nl/blog/201-marketing-en-e-commerce-tips-voor-de-feestdagen/

bert

Waarom hier op 10 december een piek? Dan ben je knap te laat voor Sinterklaas. Of tellen alle kerstvakantietripjes ook mee? Aan Kerst geef ik geen bal uit online, da’s vooral eten shoppen in een normale winkel.

Helemaal raar: Frankrijk piekt op 7 januari. Krijgen ze daar dan pas hun jaarbonus?

Erwin de Bruijn

Kan dat het productgroep afhankelijk is, maar wij pieken toch echt in de periode 25 november tot 30 november.

Wimbers

10 december begint voor veel retailers de sale, in frankrijk begint dan pas de sale wegens wettelijke bepalingen…
het heeft dus allemaal met de fasering van prijsverlagingen te maken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond