PostNL test bezorgen op afspraak

PostNL test met Scheer & Foppen en Futurumshop.nl een nieuwe bezorgingsoptie: afleveren op afspraak.

Klanten van deze winkels kunnen, tegen een extra vergoeding, in tijdvakken van twee uur gaan aangeven hoe laat ze de pakketbesteller aan de deur willen hebben. Na evaluatie van de proef, die tot 2016 duurt, wordt hij waarschijnlijk uitgerold naar alle webwinkels die de optie aan hun klanten willen bieden.

Het gaat hier om next-day-deliveries waarbij de klant tussen de twee en vijf euro extra moeten betalen. De prijs is een van de variabelen die in de proef wordt onderzocht.

Consumenten kunnen online overigens al wel zien in welk tijdvenster zij een pakket gaan ontvangen. Nu krijgen ze de mogelijkheid zelf een tijdvak te kiezen.

Webwinkels die met PostNL laten bezorgen, hebben al de optie om ’s avonds en op zondagen pakketten te laten bezorgen. Daarnaast heeft het bedrijf pakketautomaten op grote NS-stations en zijn postkantoren. De nieuwe bezorgoptie zou ook het aantal onafgeleverde pakketten kunnen terugbrengen.

Foto: Kayla Kandzorra (cc)

1 Reactie

Wij gebruiken nu een aantal maanden de PostNL Bezorgopties. Eerst reacties zijn zeer positief.
Klanten ervaren het als extra service, doordat je nu eenvoudig zelf je afleverdag en tijdstip en/of je locatie kunt bepalen.

Feedback die we krijgen van klanten betreft vooral kortere tijdsblokken voor levering (niet 4 uur of zelfs de hele dag…). Of garantie dat leveren ook echt op dat moment plaatsvindt.
Mooie verbetering van PostNL.

Vervolgstappen? Realtime inzicht in levering (Track & trace op je pakket met Google Map, zie de chauffeur rijden), sms-je 15 minuten voor levering, met app je afleverlocatie eenvoudig kunnen wijzigen, via app/sms weten of pakketje bij buren is geleverd (en welke buren) etc.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug