Deel dit artikel
-

Publicis: Meer kleine digitale overnames

Nu de fusie met Omnicom van de tafel is, zal Publicis zich komend jaar actief richten op overnames van kleine digitaal gespecialiseerde internetbureaus.

Daarmee wil topman Maurice Levy het vertrouwen van de financiële markt terug te winnen in het laatste jaar van zijn positie als CEO van Publicis Group. Dat zei hij tijdens het jaarlijkse reclamefestival in Cannes.

Publicis Groupe kocht in Nederland internetbureau LBi en voegde dat samen met Digitas.

Een jaar geleden maakte topman Levy van het Franse concern al bekend dat hij een half miljard euro reserveerde voor digitale overnames. De fusiegesprekken met Omnicom leidde de strategische aandacht daarvan af. Het plan om internationaal weer digitaal kraaltjes te gaan rijgen wordt nu weer uit de kast gehaald.

Om de financiële markten weer vertrouwen in Publicis te geven, zal Levy niet enkel met plannen moeten komen maar ook binnen een jaar met concrete resultaten moeten komen. Het is niet bekend op welke inhoudelijke en geografische domeinen het concern zijn pijlen zal richten.

Foto: Guillaume Paumier (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond