Deel dit artikel
-

Resultaten Proximus onder druk

Telecombedrijf Proximus lag zijn onderliggende omzet op de thuismarkten licht dalen naar iets meer dan 1 miljard euro. Voor de mobiele diensten rapporteerde het Belgische bedrijf 301 miljoen euro omzet, een daling van 3 procent op jaarbasis. Het handelsresultaat verbeterde licht naar 470 miljoen euro.

‘Ondanks een uitdagende markt behielden we een positieve commerciële dynamiek en breidden we onze klantenbasis voor internet, tv en mobiele postpaid uit, ondersteund door onze convergentie- en segmenteringsstrategie,’ aldus interim CEO Sadrine Dufour.

De klantenbasis voor mobiele postpaid groeide in het derde kwartaal aan met 23.000 kaarten tot een totaal van ruim 4 miljoen.

Eind september 2019 telde Proximus 1,1 miljoen convergente gezinnen en kleine ondernemingen, oftewel klanten die meerdere diensten afnamen.

Het aantal klanten voor vast internet bedroeg eind september ruim 2 miljoen, er kwamen 8000 lijnen bij. Met televisie haalde Proximus 3000 nieuwe klanten binnen tot een totaal van 1,6 miljoen. Eind september waren er in totaal 2,4 lijnen voor vaste spraak, een daling met 36.000 lijnen in het derde kwartaal van 2019.

Proximus investeerde in de periode onder meer verder in nieuwe digitale platformen, de modernisering van zijn transportnetwerk (een meerjarenplan) en zijn project ‘Fiber for Belgium’. Momenteel rolt Proximus glasvezel uit in 12 steden en gemeenten, waarbij Aalst, Vilvoorde en Knokke-Heist in 2019 werden aangekondigd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond