Deel dit artikel
-

Emerce TV: ‘Reviews stuwen omzet webshops met 10 procent’

Gebruikers die met reviews op een webshop interageren converteren tien procent meer. “Laat de stem van je klanten horen op de website“, vertelt Sophie van Daele aan Emerce TV.

De specialist van Bazaarvoice doet in een gesprek met Geert-Jan Smits gedetailleerd uit de doeken hoe productbeoordelingen het reilen en zeilen van een webwinkel kunnen beïnvloeden. Het interview vindt plaats in het kader van de publicatie van een interviewreeks over digital commerce, trends en uitdagingen. Die verschijnt vandaag hier.

In Van Daeles ervaring converteren de meest betrokken shoppers, dat is de groep die zich door recensies laat leiden, 160 procent meer dan willekeurige digitale passanten.

De kern van een reviewstrategie richt zich op de thema’s volume, recentheid en kwaliteit. Anders gezegd: de site en socials moeten een constante stroom van gebruikerservaringen laten zien om van klanten merkambassadeurs te maken.

“Wees niet bang om mensen te vragen hun ervaringen te delen met je. Dat kan simpelweg door hen daar na een aankoop om te vragen via e-mail of social media campagnes. Bied hen een beloning, zoals een kortingsbon.

Uiteindelijk zijn de KPI’s vrij eenvoudig: hoeveel stijgt de omzet na interactie met reviews.

Verder gaat de Vlaamse in op de strategische inbedding van reviews in de contentstrategie, het managen van verwachtingen tussen merk en influencer en het meten en vergoeden van resultaten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond