Deel dit artikel
-

Salesforce lanceert eigen PowerPoint

Salesforce lijkt zich steeds meer op het terrein van Microsoft te begeven. De twee rivalen zaten elkaar al flink dwars met CRM-technologie, maar inmiddels heeft Salesforce ook de aanval geopend op Office.

Kort voor het grote jaarcongres Dreamforce in San Francisco lanceerde Salesforce Quip Slides, een regelrechte concurrent van PowerPoint. Eerder was al een cloudgebaseerde tekstverwerker en spreadsheet beschikbaar.

Er is anderhalf jaar aan het nieuwe product gewerkt, mede op basis van feedback. Niet verrassend verwerkt Slides ook alle gegevens die uit Salesforce’s Sales Cloud voortkomen. Deze integratie is dan ook het sterke punt van Quip Slides ten opzichte van Office van Microsoft.

Slides is onderdeel van Quip Business, dat minimaal 10 dollar per gebruiker per maand kost.

Het product komt voort uit de overname van Quip in 2016. Salesforce betaalde destijds 582 miljoen door voor het softwarebedrijf, maar toen was nog niet geheel duidelijk wat Salesforce ermee wilde. Inmiddels heeft Quip 100.000 wekelijkse gebruikers binnen Fortune 100 bedrijven. Binnen Salesforce is een kleine groep, maar de ambities wijzen op forse groei.

Al eerder probeerde Salesforce LinkedIn in te lijven, maar dat bedrijf kwam uiteindelijk bij Microsoft terecht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond