Deel dit artikel
-

Sanoma claimt ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality

De BSR Quality Planner, een interactieve tool van mediabedrijf Sanoma en onderzoekbureau SAMR die kwalitatieve mediaplanning mogelijk maakt, is nu ook beschikbaar in Augmented Reality (AR) als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld, claimen beide bedrijven.

Een segmentatiemodel wordt doorgaans in een 2D-assenstelsel weergegeven. Dat was ook het uitgangspunt bij de eerder gelanceerde tool, de BSR Quality Planner. Het Brand Strategy Research (BSRTM)-model telt echter nog een derde as, die nu in de AR-versie zichtbaar is.

De Academy for Digital Entertainment (ADE) van NHTV University of Applied Sciences heeft hologramtechnologie gebruikt om de planningstool in 3D te kunnen gebruiken en demonstreren. Met behulp van de Microsoft HoloLens kan het model in 3D worden ervaren, terwijl de gebruiker de werkelijke omgeving nog steeds ziet.

In de 3D-ruimte, waarin de gemeten merken geplot kunnen worden, krijgen drie assen een plek: Psychologische dimensie: van introvert (bedachtzaam) naar extravert (enthousiast). De sociologische dimensie: van ego georiënteerd (sterk karakter, succes, daadkracht, leidinggevend) tot meer sociaal georiënteerd (gewoon, vriendschap, gezellig). En als derde de gedragsmatige dimensie: van ‘eigenzinnig gedrag’ tot ‘normaangepast gedrag’ (respectvol, verdraagzaam, solidariteit).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond