Deel dit artikel
-

Sanoma en Scoupy zetten FMCG team op

Mediabedrijf Sanoma en Scoupy, naar eigen zeggen het grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld, hebben een gezamenlijk zogenoemd FMCG-team opgezet.

A-merken in de fast moving consumer goods-markt zetten in hun marketingstrategie altijd twee dingen centraal: branding en bereik en marktpenetratie (verkopen realiseren). Tot nu toe werden deze zaken los van elkaar ingekocht. Awareness bij de mediabedrijven en penetratieondersteuning veelal bij de retailers. Beide partijen hopen nu samen een ‘unieke totaaloplossing’ te bieden.

Die totaaloplossing voorziet in het verzamelen van gedetailleerde en relevante data over merk- en categoriekopers. ‘Daarmee kunnen we schitterende data-insights maken, die onze klanten zeer waardevolle inzichten over kopers en hun gedrag geven,’ zegt Sanoma. Naast (branded) content in de tijdschriften zijn ook winkelvloer- tot beursvloer-activaties denkbaar.

Aan het begin van de zomer werd al bekend dat Sanoma een nieuwe FMCG-strategie zou gaan uitrollen, onder andere door haar belang in Scoupy verder te vergroten.

Op de foto directeur Maurits Priem van Scoupy en Kees Wilbrink, commercieel directeur van Sanoma.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond