Deel dit artikel
-

SkinVision, maker van huidkankerapp, krijgt 3 miljoen euro

Het Nederlandse bedrijf SkinVision, maker van een app voor het vroegtijdig opsporen van huidkanker, heeft 3 miljoen euro opgehaald bij het Britse farmaceutische bedrijf LEO Pharma en de bestaande aandeelhouder PHS Capital uit Amsterdam. Dat maakte CEO Dick Uyttewaal vandaag bekend aan TechCrunch.

Met de SkinVision app kunnen gebruikers foto’s maken van verdachte moedervlekken en deze laten toetsen door de app. Door daarnaast regelmatig de foto’s van deze plekjes in de app te vergelijken valt het snel op als er een verandering optreedt. Veranderingen in vorm, omvang en kleur kunnen namelijk een indicatie zijn voor huidkanker. Het algoritmen kijkt naar vijf variabelen. De app zou even goed zijn als een gemiddelde dermatoloog.

De financiering brengt het totaal op 5 tot 6 miljoen euro. Met dat geld wil het Amsterdamse SkinVision ook andere huidcondities opsporen en zijn geografische bereik verruimen.

Here’s how the SkinVision app works from SkinVision on Vimeo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond