Deel dit artikel
-

SNS zet WhatsApp in als servicekanaal

SNS zet na een succesvolle proef van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten.

Klanten kunnen SNS ‘appen’ waar en wanneer het hen uitkomt. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur beantwoordt de bank alle appjes van klanten.

In april dit jaar vroeg SNS als eerste Nederlandse bank een deel van haar klanten hun vragen ook via WhatsApp te stellen. Tijdens de pilot werd al snel duidelijk dat klanten zo snel en eenvoudig mogelijk met SNS in contact willen komen zonder dat iedereen meeleest of meeluistert.

Sinds halverwege dit jaar ziet de bank dat klanten liever via Facebook communiceren dan via Twitter. Het aantal vragen overschrijdt ruimschoots die van Twitter. Een reden hiervoor kan zijn dat het via Facebook mogelijk is langere berichten te versturen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Patrick

Als je het doet, doe het dan goed. WhatsApp sluit niet om 21.00 uur. Als je als bank ervoor kiest om WhatsApp in te zetten, moet je ook op zondag gewoon bereikbaar zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond