Spotify met nieuw reclameformat voor podcasts

Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.
Het audiobedrijf spreekt zelf over ‘Call-to-Action Cards’. De digitale kaartjes zijn gekoppeld aan een audioreclame die dynamisch in de podcast worden geïnjecteerd vanuit Spotify’s programmatic advertising-dienst.
Veel luisteraars van podcast hebben de app ‘op zwart’ staan tijdens het luisteren en zouden een reclameboodschap eigenlijk moeten onthouden als ze deze interessant vinden. Daarom ontwikkelde de Zweden de visuele kaartjes. Die horen bij de audioreclame en nestelen zich voor zeven dagen in de audio-app na het afspelen van de commercial. Verwijzingen naar de reclame zitten bij de podcast zelf maar ook elders in de interface.
De ruimte die de kaarten en tag-ons in beslag nemen zouden wel eens een verklaring kunnen bieden voor het verdwijnen van de Auto-modus in de audio-app. Die modus, bedoeld voor automobilisten, bood geen ruimte voor reclameboodschappen en bijpassende reminders.
Adverteerders kunnen de teksten en grafische elementen naar wens invullen en voorzien van klikbare knoppen. Een link kan zo verwijzen naar een actiepagina, al dan niet met kortingscode, of een ander soort campagne-uiting. Spotify rapporteert zaken als kliks, frequency en impressies.
De Call-to-Action-kaarten zijn in eerste instantie enkel beschikbaar bij Spotify Original & Exclusive podcasts in de VS. Vermoedelijk wordt de optie in de loop van 2022 naar andere landen en meer podcasts uitgerold.
Foto: Jon Äslund (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond