Deel dit artikel
-

Staatsloterij ziet Facebook vooral als verwijskanaal

De Staatsloterij zet Facebook met name in voor merkbekendheid. Dat vertelde online manager Reena Sewbaks op de Facebook Conference in Amsterdam. De Staatsloterij zit al sinds 2010 op Facebook, maar pas de laatste jaren wordt het medium ook echt als marketingkanaal ingezet.

In de eerste twee jaar kwam het aantal volgers nauwelijks boven de 3000 uit. Door de introductie van spelletjes en activaties is het aantal volgers gegroeid naar 163.000. Dat had zijn invloed op de verkoop- en marketingdoelstellingen. Al twee jaar wordt elk jaar de strategie bepaald en geëvalueerd.

Sewbaks vindt vooral verwijsverkeer een belangrijke functie van Facebook. Ook Twitter wordt hiervoor aangewend, bijvoorbeeld ter promotie van minder bekende trekkingen. Want verkoopdoelstellingen blijven op de achtergrond aanwezig. “Met het WK hebben we geëxperimenteerd met real time marketing, tijdens de wedstrijd hebben we de WK (Oranje) trekkingen onder de aandacht gebracht.”

Facebook is goed voor engagement, zegt Sewbaks, maar die gaat over het algemeen niet erg diep. Ook wordt het steeds moeilijk om fandoelstellingen te halen, ook doordat het organische bereik is teruggelopen. “We doen nog altijd veel via traditionele media, maar we zien nu wel het belang van mobiel. Daar gaan we ons de komende tijd op richten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond