Deel dit artikel
-

Starred.com tekent Blokker omnichannel

Alle formules van Blokker Holding gaan het onderzoek- c.q. feedbacksysteem van Starred.com gebruiken. De leverancier wil zijn diensten vanaf volgend jaar, behoedzaam, in het buitenland gaan aanbieden.

Meer specifiek is het Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker Holding, waaronder Blokker, Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Xenos en Cook&Co, dat gaat samenwerken met het Amsterdamse bedrijf.

Blokker Holding gaat op een nieuwe manier klantfeedback verzamelen door te kiezen voor Starred.com. Consumenten krijgen daarbij een mailtje met één vraag en een link naar een kleine webpagina met een paar vragen. Alles heel summier.

Bedrijven als Adyen, Spotify, Travelbird en Omoda gebruiken dit systeem al enige tijd. Zij hoeven hun gebruikers niet lastig te vallen met uitvoerige vragenlijsten van een marktonderzoeker, maar doen als het ware constant kleine steekproefjes. Met die informatie kunnen ze onderdelen van hun bedrijfsprocessen bevragen en, waar nodig, bijsturen.

Oprichter Lars van Wieren: “Blokker kan ook per formule gaan leren wat klanten aanspreekt en waar het tekort schiet. Die formules kunnen ook van elkaar gaan leren.” Maar ook de scores van landen of, bijvoorbeeld, afzonderlijke accountmanagers kunnen input vormen voor anderen. “Dat zien we vaker gebeuren, dat ze willen leren van wat de ander goed doet.”

Blokker hoeft louter zijn internetklanten te bevragen. Van Wieren: “Geavanceerde kassasystemen kunnen e-mailadressen verzamelen en met CRM-systemen overweg. Dan kun je letterlijk op de winkelvloer feedback verzamelen. We willen de ROI van onze klanten over de verschillende kanalen heen inzichtelijk maken.”

Starred.com verwacht halverwege 2016 een kantoor in Londen te zullen openen voor de uitrol richting Noord-Europa. Mogelijk zijn ook dat jaar nog Scandinavië en Duitsland aan de beurt, maar Van Wieren wil niet overhaast te werk gaan en tilt die twee mogelijk over de jaarwisseling heen.

“Je ziet dat bedrijven hun CRM-tools willen kunnen integreren met hun feedbacktool. Wij kunnen dat technisch, maar vraag dat niet aan de traditionele marktonderzoeksbureaus. Dat zijn geen softwarekenners.”

Foto: Vincentia Yudithasari (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond