Deel dit artikel
-

Steeds meer omzet uit e-business voor Siemens

De Duitse industriereus Siemens is steeds meer afhankelijk van e-commerce. Dat zegt de e-businessdirecteur Thorsten Reichenberger tegen B2BecNews.

Internet was voor Siemens jarenlang een soort intranet, vooral bedoeld om informatie van divisies en afdelingen onderling te kunnen delen. Tegenwoordig worden bestellingen voor zijn grootste producten, zelfs hogesnelheidstreinen, gedaan via zijn e-commercesite Mall.Industry.Siemens.com of nog ‘ouderwets’ via electronic data interchange.

Siemens maakt niet bekend hoeveel omzet het via e-business genereert. De totale omzet in het fiscale jaar 2014 kwam neer op 78 miljard euro.

Siemens legt ook veel nadruk op marketing. Van alle belangrijke producten is productinformatie beschikbaar, veelal via gespecialiseerde sites, bijvoorbeeld voor ziekenhuisapparatuur. Volgens Reichenberger wordt gekeken of het meer kan doen met sociale media en andere manieren om met klanten te communiceren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond