Deel dit artikel
-

Ster volgend jaar met ‘programmatic’

Reclameverkoper Ster gaat komend jaar met programmatic beginnen. Dat zegt Frank Volmer, die in september begon als nieuwe directeur, in het nieuwste nummer van Adformatie.

‘We zijn diverse initiatieven gestart, zowel display als video, om ons voor te bereiden op programmatic. Daarnaast hebben we een enorme positie in online video’, zegt Volmer. ‘De definitie is breed: in ad video, sites, Uitzending Gemist. Dat moet wel allemaal bij elkaar komen, maar als je simpelweg kijkt naar hoeveel views we daar hebben, ligt er een wereld open.’

Een dezer dagen heeft Volmer zijn digitale plannen aan het bestuur gepresenteerd.

De kersverse directeur wil onder meer de perceptie wegnemen dat de Ster als reclameverkoper van de publieke omroep aan strenge regels gebonden is. Er kan juist veel meer op de advertentiemarkt dan gedacht. ‘Het is heel erg logisch dat de Ster kijkt naar de spelregels. Maar de Mediawet is voor ons niet anders dan voor de concurrenten.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond