Deel dit artikel
-

Stichting Kijkonderzoek lanceert nieuwe berekening marktaandeel tv-zenders

Stichting Kijkonderzoek (SKO) gaat met ingang van volgend jaar een andere berekeningswijze hanteren. De marktaandelen van zenders komen in een nieuw TV Zendertotaal in plaats van Kijktotaal gaat vervangen.

Door veranderend gebruik van bepaalde apparatuur (digitale recorders, slimme tv’s en mediaspelers) is het Kijktotaal volgens SKO ‘geen goede basis meer (pdf) voor het berekenen van de aandelen binnen de televisiemarkt.’

Alleen ‘zuiver’ televisiekijken wordt nog gebruikt in berekeningen. Onder ‘overig schermgebruik’ wordt wel het gebruik van bepaalde apparatuur bijgehouden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rijs - Prive

Ik kan mij voorstellen dat het voor omroepen belangrijk is te weten hoeveel mensen er naar een bepaald programma gekeken hebben. Maar niet minder belangrijk is het te weten hoeveel mensen er een andere zender kiezen als bv. Gorden of Paul de Leeuw of iemand anders in beeld verschijnt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond