Deel dit artikel
-

Thomas Cook maakt sites mobielvriendelijk

Reisorganisatie Thomas Cook heeft zijn sites mobielvriendelijk gemaakt. Uit eigen onderzoek bleek dat sinds begin dit jaar ruim 70 procent van zijn klanten de nieuwsbrieven met informatie over vakanties van Neckermann en Vrijuit op een mobiel apparaat (tablet of smartphone) opent. Dit terwijl dit in 2013 nog voor 75 procent werd gedaan op een desktop.

Tot vandaag werden klanten via mobiele apparaten doorgelinkt naar de websites neckermann.nl en vrijuit.nl. Dit zorgde ervoor dat gegevens over bestemmingen of accommodaties niet altijd goed leesbaar waren op een tablet of smartphone. Ook als klanten door wilden klikken voor meer informatie was dat vaak lastig.

De verschuiving naar M-commerce komt ook in externe onderzoeken naar voren. Eerder onderzoek ban Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.og liet eind vorig jaar al een stijging van 11 procent zien in alle aankopen die bij Nederlandse webwinkels werden gedaan via smartphone of tablet. In totaal winkelden 2,3 miljoen Nederlanders op hun smartphone of tablet, een toename van 53 procent ten opzichte van 2012.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond