Thuiswinkel.org lanceert rekentool Bewust Bezorgd om CO2-impact te meten

Thuiswinkel.org lanceert vandaag op de Webwinkel Vakdagen de rekentool Bewust Bezorgd. Met Bewust Bezorgd kunnen webwinkels nagaan wat de CO2-impact van de pakketbezorging is en welk effect reductie-maatregelen hebben.
Het rekenmodel is door Thuiswinkel.org, Connekt en Topsector Logistiek ontwikkeld in samenwerking met grote online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders PostNL, DHL en Dynalogic. De webwinkels en vervoerders hebben een jaar lang getest, verbeterd en doorontwikkeld. De tool is nu klaar voor implementatie.
De e-commercesector heeft zich ten doel gesteld de CO2-uitstoot van de logistieke operatie in 2025 met de helft te reduceren ten opzichte van 2018.
Klimaatberaad kopstuk Ed Nijpels ziet in de e-commercesector een voorbeeld voor andere sectoren: ‘Partijen stappen over hun eigen schaduw om tot een gezamenlijke aanpak te komen en elkaar te stimuleren om te verduurzamen. Mooi om te zien dat in de sector innovatie en verduurzaming hand in hand gaan.’
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond