Deel dit artikel
-

Dille & Kamille wil onthaasten

Dille & Kamille gaat nog voor Sinterklaas langzamer bezorgen. Dat vertelde Arnout Baas, marketing- en e-commercemanager, gisteren op Emerce Home & Deco.  ‘Onze klanten willen het milieu sparen.’

De winkelketen bestaat al sinds 1974 en stapte aarzelend in e-commerce. Niet alleen omdat klanten toch het liefst willen rondneuzen in de eigenzinnige winkels, maar ook omdat Dille & Kamille veel kosten moet maken als klanten verschillende kleine artikelen tegelijk bestellen. Bij kleinere orders betalen klanten 4,95 euro.

Enkele jaren terug is Dille & Kamille gestart met het milieuvriendelijk bezorgen van online bestellingen per fiets. De retailer werkt daarvoor samen met Fietskoeriers.nl. Toch blijken klanten moeite te hebben met snelle bezorgingen. Om het milieu te sparen willen klanten dat bezorgingen zoveel mogelijk worden gebundeld. Daarbij is het niet nodig dat de bestellingen al de volgende dag arriveren. Vandaar dat de keten nog dit jaar gaat onthaasten.

Het zijn niet de enige veranderingen die Dille & Kamille in petto heeft. Het aanbod van producten wordt uitgebreid, zodat ook grotere artikelen kunnen worden bezorgd. Er komt een loyaliteitsprogramma en de klantenservice wordt vervangen door fora, waar Dille & Kamille gebruikers zoveel mogelijk elkaar kunnen helpen.

Deel dit bericht

3 Reacties

Bob

Ik vraag me af of ze dit ‘onze klanten willen geen snelle bezorging’ kunnen hardmaken met data, ik zelf zit bijvoorbeeld niet te wachten op een vertraagde bezorging en kan me miet voorstellen dat andere mensen dat wel zo expliciet willen.
Lijkt me meer als een manier om kosten te drukken die een marketing draai krijgt.

Eric

Ik vind het een goed initiatief in een nobele richting. Een richting die nodig is voor onze toekomst.
Negen van de tien keer dat ik een product bestel heb ik het niet binnen 48 uur nodig. We worden alleen wel verpest/verwend door de volgende, of soms dezelfde dag bezorging. Vaak slechts alleen interessant als je iets bent vergeten: cadeau, bloemen, koelkast als de oude defect is. Maar die pollepel, kaarsen, PlayStation, nieuwe schoenen,laptop, bank, etc etc etc heb je echt niet de volgende dag nodig.

Rene

Weet zeker dat Dilka deze weg inslaat omdat Dilka klanten een goed product verantwoord, biologisch , organisch, en zo min mogelijk milieu belastend wil aanbieden. Hier is de hele organisatie op gericht. Dus ook de leveringen horen bij dite beleid. En ja daar zit ook een economische voordeel in.
Maar geloof niet dat dit bij deze organisatie de doorslag geeft.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond