Deel dit artikel
-

Tiqets krijgt voet aan de grond in Japan dankzij Veltra

Tiqets heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Japanse online reisagent Veltra. Veltra gaat de technologie van Tiqets voor het verkopen van toegangskaartjes voor attracties en musea plus de content, integreren in het eigen platform.

De twee bedrijven gaan voor drie jaar met elkaar in zee. Voor Tiqets is de Japanse markt nieuw in het portfolio.

De missie van Tiqets, dat in 2014 werd opgericht, is om cultuur en entertainment beter toegankelijk te maken. Dat klinkt simpel maar het is best lastig, zei CEO Luuc Elzinga eerder op Emerce.nl. “Je hebt te maken met taalbarrières, omslachtige boekingsprocedures en het creëren van zichtbaarheid – wat is er te doen, waarom moet iemand naar die venue toe? Wij hebben een technologische oplossing voor deze drie problemen bedacht die zowel de consument als de venues toegevoegde waarde biedt én schaalbaar is.”

qetsVeltra is marktleider in Japan op het gebied van tours en activiteiten. Het werd in 1991 opgericht en is daarmee een van de eerste online reisagenten ter wereld. Volgens CEO Wataru Futagi is Tiqets een ‘natural fit’ voor de ambities van Veltra.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond