Deel dit artikel
-

Tourgekte op sociale media

De Tour de France is slechts twee dagen onderweg, maar het is in Nederland nu al het meest besproken sportevenement van 2015 op sociale media. Dat blijkt uit een onderzoek van social media analysetool Coosto.

In de afgelopen week verschenen ruim 170.000 berichten over de Tour de France op sociale media, met name op Twitter, Facebook, Instagram en nieuwssites. Deze berichten werden geplaatst door ruim 60.000 auteurs. Opvallend is dat dubbel zoveel mannen als vrouwen de Tour de France bespraken.

De meest besproken sporter is Tom Dumoulin met ruim 10.000 berichten. Na Dumoulin werd Lars Boom het meest besproken, omdat zijn deelname lange tijd twijfelachtig was. Meest besproken onderwerp in combinatie met de Tour was Utrecht: ruim 37.000 keer.

De Tour werd niet alleen vier keer vaker besproken dan vorig jaar, het troeft ook andere sportevenementen af. Het WK Beachvolleybal werd de afgelopen week bijvoorbeeld 21.000 keer besproken en Wimbledon 14.000 keer. PSV werd in hun kampioensweekend 75.000 keer besproken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond